Yönetici sekreterliği;
büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi
sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama,
dosyalama işlemlerini yürütme, sunum hazırlama, toplantı ve seyahat
organize etme bilgi ve becerisine sahip kişidir.
Görevleri
Yönetici
sekreterlerinin görevleri şunlardır:
• İş planı
yapmak,
• İş sağlığı ve
iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak,
• İş yerinde
iletişimi sağlamak,
• Dosyalama ve
arşivleme yapmak,
• Yazışma
yapmak,
• Toplantı ve
seyahat organizasyonu yapmak,
• Bilgisayarda
mesleği ile ilgili işlemleri yapmak,
• Meslekî
gelişime ilişkin etkinliklere katılmak.
Meslek Elemanlarında Aranan Özellikler
Yönetici
sekreterlerinde bulunması gereken özellikler;
• İş ahlâkına
sahip olmak,
• Kendisine
söylenenlere, en ince ayrıntısına kadar dikkat etmek,
• Düzenli
olmak,
• Zamanında iş
yapmaktan hoşlanmak,
• Jest ve
mimiklerini etkili bir şekilde kullanabilmek,
• Okuduğunu
anlamak,
• Türkçe'yi iyi
kullanmak,
• Bilgisayar,
faks, fotokopi gibi makineleri kullanabilmek,
• Telefonla
konuşama kurallarını bilmek,
• Güler yüzlü
ve hoşgörülü olmak,
• Düşünceleri
açık bir şekilde ifade edebilmek,
• Ekip
çalışmasına yatkın olmak,
• Soğukkanlı
olmak,
• Sır
saklayabilmektir.
Eğitim ve Kariyer İmkânları
Meslek eğitimi
lise düzeyinde Anadolu ticaret ve ticaret meslek liselerinde
verilmektedir. Bu okullardan mezun olanlar, meslek yüksek okullarının
ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde eğitim
alırlar. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan Dikey
Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans
programlarına geçebilirler. Lise eğitiminden sonra ÖSYM'nin yapacağı sınav
neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde eğitim de alabilirler.
Çalışma Ortamı ve Koşulları
Bu mesleği
yapan kişiler ofis ortamında çalışır. Bu meslekte çalışanlar, görevini
yaparken diğer çalışanlarla iletişimde bulunmak ve görevini eş güdüm
hâlinde yürütmek durumundadır. Yapılan iş insanlarla ilgilenmeyi
gerektirmektedir.
Kullanılan Araç ve Gereçler
Yönetici
sekreterleri; kalem, defter, küçük not kâğıtları, telefon, bilgisayar,
faks, hesap makinesi gibi araç ve gereçler kullanır. Meslek elemanları
gerektiğinde bu araç gereçlerin bakımını yapar ve basit arızalarını
giderir.
İş Bulma İmkânları
Yönetici
sekreterlerinin iş imkânları geniştir. Meslek elemanları her alanda
faaliyet gösteren orta ve büyük ölçekli çeşitli işletmelerde iş bulabilir.
Bilgi sahibi, deneyimli ve kendini mesleği konusunda geliştiren bir
yönetici sekreteri standartların üzerinde ücret alabilir.